Fitness náramek pro děti s motivy kreslených postaviček od Disney a komiksových akčních hrdinů.
motivuje děti k pohybu, plnění úkolů a soutěžení
odměny za plnění domácích povinností
barevný displej, skvěle viditelný a čitelný i na přímém slunci
odolné a pohodlné řemínky ve dvou velikostech
aplikace pro mobilní telefony zdarma
počítá nachozené kroky za den a minuty strávené intenzivním pohybem
upozorňuje na neaktivitu a vybízí k pohybu (např. při dlouhodobém sezení)
upozornění (alarmy) na naplánovaný čas plnění úkolů (zvukem, obrázkem a textem)
bez nutnosti nabíjení, baterie s dobou provozu více jak 1 rok
vodotěsné i pro plavání
Vívofit junior2 je inteligentní náramek pro děti s motivy známých kreslených postaviček od Disney, komiksových akčních hrdinů Avengers od Marvel a motivů a hrdinů filmových Hvězdných válek.
Náramek má několik různých funkcí, které ocení jak děti, tak rodiče. Dětem ukazuje, jak jsou během celého dne pohybově aktivní, tzn. počítá, kolik kroků děti za den nachodí a kolik minut stráví intenzivním zdravým pohybem. Při dlouhodobější neaktivitě (např. při delším sezení u počítače nebo televize) je upozorní s výzvou k pohybu.
Zároveň jde o užitečný nástroj pro rodiče, kterým mohou zadávat svým dětem různé domácí úkoly a povinnosti a motivovat je k jejich plnění prostřednictvím vybraných odměn. Na úkoly je možné nastavit alarmy (budíčky) a náramek pak zvukovým signálem a zvoleným obrázkem i textem dětem sdělí, že je např. čas na psaní domácích úkolů do školy nebo si jít vyčistit zuby a spát. Za každý splněný úkol děti dostanou určitý počet virtuálních penízků - zlatých mincí, které si po našetření dostatečného množství mohou proměnit ve vybranou odměnu.
APLIKACE VIVOFIT JR.
K plnohodnotnému zprovoznění náramku je potřeba mobilní telefon s nainstalovanou aplikací vívofit jr., která je ke stažení zdarma pro telefony se systémem Android a iOS. Aplikaci má pod kontrolou rodič. Při prvním spuštění vytvoří virtuální rodinu, ke které se mohou připojit všichni členové skutečné rodiny se svými zařízeními Garmin a následně porovnávat své dosažené výsledky. Každému dítěti vytvoří v aplikaci profil se jménem (to se následně bude zobrazovat i na displeji náramku), obrázkem nebo fotkou a spáruje náramek vívofit junior s telefonem prostřednictvím bezdrátového připojení bluetooth. Od této chvíle začne být náramek plně aktivován a kdykoliv je v dosahu rodičova telefonu, může dojít k synchronizaci a přenosu uložených dat mezi telefonem a náramkem.
KROKY, AKTIVNÍ MINUTY A SPÁNEK
Náramek funguje jako krokoměr, počítá kolik kroků děti za den nachodí a jak si vedou v porovnání ostatními členy rodiny. Počítá také, kolik minut denně se děti věnují zdravému pohybu a prozradí zda a kolikrát splní minimální 60 minutový denní cíl. Rodiče vidí ve svém mobilu graf s časovou osou a mají tak přehled kdy jsou jejich děti nejaktivnější a kdy naopak mají pohybu méně. Mají-li děti náramek na ruce i během noci, uvidí rodiče v aplikaci jak délku, tak i kvalitu spánku - čas strávený v hlubokém spánku, lehkém spánku, či případně aktivitu během noci, kdy se dítě probouzí ze spaní a nemůže spát.
VIRTUÁLNÍ DOBRODRUŽSTVÍ
Tak, jak děti plní aktivitu ve skutečnosti, posouvají se příběhem i jako virtální hrdinové v dobrodružné hře.
Podle toho, jaké jsou motivy obrázků na náramku, takový bude i příběh virtuálního dobrodružství. Např. je-li náramek s motivy Hvězdných válek, vžije se jeho malý majitel do role malého robůtka BB-8, který se ocitl opuštěný na pouštní planetě a má za úkol dostat se k vesmírné lodi, která ho dopraví zpět domů. Než se tak ale stane, musí cestou překonat spoustu překážek a splnit mnoho úkolů. Každý úkol mise rovná se posun o jeden krok na virtální mapě dobrodružného příběhu. Čím dále se děti ve hře dostávají, odměňuje je hra odznáčky, vyznamenáními a obrázkovými motivy, které se budou zobrazovat na displeji náramku.
Pokud děti splní každý den v reálu alespoň 60 aktivních minut, posunou se na mapě virtuálního příběhu o jeden krok vpřed. Příběh se odehrává v mobilní aplikaci, na rodičích tak je, aby dětem do příběhu umožnil nahlédnout a těm menším jej přečetli či převyprávěli.
ÚKOLY A ODMĚNY
Další podstatnou funkcí náramku jsou domácí úkoly (povinosti) a odměny za jejich plnění. Rodiče mají v aplikaci na výběr z mnoha přednastavených povinností, které dětem dají za úkol, nebo mohou vytvořit a pojmenovat vlastní dle svého uvážení. Může to být např. úklid hraček, pomáhání v kuchyni, cvičení na hudební nástroj, luxování a podobně. Dále nastaví, jak často mají děti svou povinnost plnit, např. každý den, jen o víkendu, ve vybrané dny atd. Volitelně lze nastavit i alarm na určitý čas, náramek tak děti pípáním a obrázkem s textem na displeji upozorní, že je právě teď čas nakrmit křečka, napsat úkoly do školy nebo vyčistit si zoubky a jít spát. Každá povinnost je ohodnocena dle uvážení rodičů určitým počtem virtuálních penízků - zlatých mincí. Rodiče v aplikaci odškrtnou splněný úkol a dětem se hned v zápětí na displeji náramku ukáže, kolik mincí jim přibylo. Nastřádané mince si děti mohou následně proměnit za některou z odměn, které opět vyberou a nastaví v aplikaci rodiče dle svého uvážení - může to být kapesné nebo třeba nová hračka, zmrzlinový pohár, společný den v zábavním parku či v ZOO, návštěva kina a další. Každá z odměn samozřejmě může být oceněna jinou hodnotou (počtem) mincí.
ŘEMÍNKY
Náramky vívofit junior2 se standardně nabízejí s dvěma velikostmi řemínků: menší natahovací bez přezky (Stretch) pro obvod zápěstí do 147mm (pro děti ve věku přibližně 4-7 let) a větší nastavitelné s přezkou pro obvod zápěstí 130-175mm (pro děti ve věku přibližně od 6 let a více). Přístroj je však kompatibilní i s "dospěláckými" řemínky pro vívofit3.
Náramky jsou odolné a vodotěsné, děti se s nimi mohou sprchovat i plavat v bazénu. Není potřeba je nabíjet, na vyměnitelnou baterii vydrží více jak 1 rok provozu.